fredag 15. juni 2012

Snart ferietid

Nå nærmer sommerferien seg med stormskritt, og det er jammen meg godt! Det har vært usedvanlig travle tider i det siste, så da er ferien ekstra god å ha like om hjørnet.


Det strikkes littegranne her, men det går veldig tregt fremover. Egostrikken min pågår ennå. Er ferdig med bolen (det tar tid når annenhver pinne strikkes på vrangen!), og skal først feste noen tråder, før jeg går i gang med ermene. Slik ble fargene. Det ble akkurat LITT for lite kontrast mellom den lyse grå og den lyse blå, men men.. i riktig lys ser man det. Myk og god er den iallefall i alpakkagarn!!




Jeg har ennå ikke vist frem 17.mai stasen i sin helhet, så tar det nå (ja, den har blitt brukt to ganger faktisk - en gang i barnedåp også.). Må si igjen at jeg er veldig fornøyd med størrelsevalget - gikk for str 4 år, og den sitter ganske greit på den forholdsvis ferske 2 åringen. Men har et håp om at den sitter som et skudd til neste år også!



Når man bor på Vestlandet så kommer det som regel noen dråper fra oven. Så vi måtte ty til den knæsje rosa regnjakken en stund, selv hvor lite flott det er i kombinasjonen med finstasen. Det ble observert flere barn i strikket drakt, og her kom tilfeldigvis er en av dem med på bildet. 







Ønsker dere som titter innom en flott helg!




1 kommentar:

  1. Nydelig strikkabunad til veslemor! Det ser faktisk ut som hun synes det selv også!
    Synes grått og blått ble fint sammen. Lykke til med innspurten!

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett