fredag 26. oktober 2012

Vinter

Da er det fredag ettermiddag og vinteren har vært her i nøyaktig ett døgn. Flaks for oss - Vedleveringen traff det helt med de første snøfnuggene! Så her fyrer vi og nyyter varmen og kosen!

Jeg var jo så heldig at jeg fikk arve en del garn forrige uke. Hun som hadde med seg garnet fikk jeg ikke snakket med og takket, for hun skulle kjøre og hente en liten valp. Så som takk for ulla, fant jeg ut at disse måtte være passende



Mønsteret er av Jorid Linvik og du finner de her på Ravelry. Oppskriften kjøpte jeg fra hennes mønsterbutikk. De er strikket med noe av garnet jeg fikk, i tjukk god ull fra Dale som heter Heilo. (lurer på om det er gått ut..?) Brukte ca 60 gram hvitt og 50 gram grått. Håper de varmer godt på lufteturer fremover!



Jeg har flere ganger strikket votter med Sisu-garn, men dette var mye tykkere og varmere, så tror jeg skal gå vekk fra Sisu på vintervotter. 


Her er det taco som står på menyen, og gullrekken på tv med fyr i peisen og litt rødt i glasset! Deilig!!
Ønsker dere alle en fortreffelig fredagskveld! 

8 kommentarer:

  1. De ble kjempe flotte. Heldige nye eier :-)

    SvarSlett
  2. De ble skikkelig fine, en super takk for garnet! Er heller ikke så begeistret for Sisu, liker best ren ull til votter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Mottaker ble iallefall veldig glad, så da ble jeg også glad. Så nå gjenstår det bare å finne noe annet å bruke resten av garnet til... :) *luksusproblem* :)

      Slett
  3. Fine votter og jeg liker fargene, enig med deg - ikke glad i Sisu...:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk meg en aha-opplevelse her, for har bare brukt Sisu til votter før. Men de blir jo egentlig bare "høstvotter" og ikke skikkelig varme "vintervotter". så NÅ har jeg lært! ;)

      Slett
  4. Så fine de ble!
    Tror Heilo fremdeles er i salg forresten!
    :o)

    SvarSlett