mandag 15. desember 2014

Islænder

Denne har stått på strikkelisten min LENGE (som så mye annet.... hehe), og endelig ble det tid for å få den både på og av pinnene!


 
Oppskriften er av kjente Susie Haumann og du finner den i strikkeheftet som heter Knit for Your kid (2-6 år). Jeg brukte Cotinga av Dale Garn, og det har resultert i en VELDIG MYK og varm og god strikkegenser til minsten.
 
Jeg har sett mange har kommentert at genseren er veldig kort, og til og med sett at noen sier at det er typisk på danske oppskrifter.. men jeg så i alle fall at genseren ble ALTFOR kort da jeg i oppskriften liksom skulle felle til ermehull. Så jeg strikket den lenger og puttet på en mønsterbord til. Det gav en genser som ble riktig i lengden i forholdt til bredden, synes jeg. 

 
Tadaa - det ferdige resultatet! Og genseren passer perfekt sammen med blånisseluen, så den ble godkjent av prinsessen SELV om den ikke var rosa ;)
 
Ha en strålende uke!

4 kommentarer:

  1. Denne modellen har jeg også strikket... Så et bilde av den, tegnet av mønsteret og strikket den, strålende fornøyd med at jeg hadde strikket en "designgenser" - før jeg fant ut at den fantes jo opprinnelig som strikkemønster! Jaja, frem og tilbake er dobbelt så langt, og genseren er fin den - laget også lue i samme mønster, bukse, votter og sokker av "restegarnet" til en nevø på 4. HippieHege

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende med samme mønster i tilbehør!

      Slett
  2. Kjempefin! Nydelige farger. Det er ikke noe som er så irriterende som for korte plagg, jeg strikker også alltid litt lengere enn oppskriften sier :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, korte plagg er kjedelig, men det var veldig tydelig underveis OG jeg var forberedt på det denne gangen, så det gikk veldig fint :)

      Slett