lørdag 17. mars 2012

Marius in action

...eller i hvilemodus! Jeg har vært på jobb på fjellet hele uken, og hatt deilig vær på høyfjellet. Mariusgenseren ble brukt flitting, og jeg er kjempefornøyd med den! 


Utrolig deilig med litt sol - det er vi ikke bortskjemt mer her på Vestlandet akkurat nå. Men det blir nok mer i tiden som kommer fremover. 

Det ble ikke strikket så fryktelig masse, men har begynt på litt småting. 

Ellers har jeg helt glemt å fotografere en babygave som ble overlevert til min skjønne, lille nevø. (Går det an?!?) Men bruker oppskriftsbildene i stedet. 


Oppskriften finnes her. Jeg brukte ikke disse fargene, men blå jakke og grå bukse. Jeg hadde valgt disse bruntonene, eller andre farger, om jeg skulle strikket settet igjen. Garnet er Drops sin Baby Merino, og var supermyk og deilig å strikke med! Klærne ble kjempemyke. Strikket i str 6-9 måneder, som kanskje ble littegranne større enn jeg hadde tenkt. Gikk inn i butikken og tenkte å kjøpe garn til str 3-6 måneder, men den størrelsen fantes ikke. Ikke hadde jeg tynnere pinner hjemme heller, så fulgte oppskriften etter størrelsen. 


Nå skal resten av helgen nytes, fri og sammen med familien igjen! Deilig!
Ønsker dere alle en finfin helg!



PS: Velkommen til ny følgere! Ser jeg har fått flere nye i det siste, og det er jo bare kjempekoselig!! :)
 

2 kommentarer: