søndag 30. september 2012

Nesten oktober..

Nå er det fryyyktelig lenge siden jeg har blogget noe. Ser at forrige innlegg er fra august. Vel, hverdagen som student og working mom tar sin tid og dermed kommer blogging og dessverre strikkingen nederst på listen. Men jeg prøver få strikket littegranne når det er skolefri-kvelder :) Har fått noe strikkerier ferdig, men bilder kommer først når ullet er overlevert til sine nye eiere. 

Vi har vært hos svigers i helgen, så det var en fin anledning til å ta med litt pinner og garn (i stedet for skolebøker og pc). Jeg hadde en oppskrift som jeg har villet prøve en god stund. Ikke hadde jeg garnet som anbefales, men jeg prøver meg med annet garn som jeg har. Så får jeg se hvordan det blir.. På bildene ser dere den spede begynnelsen. Dette var en ny teknikk for meg. Ikke aner jeg hva det heter, men resultatet blir iallefall at det ser ut som at jeg har strikket på tvers. Er det noen som vet hva det heter, om det har noe navn?

Garnet ser lilla ut, men det er lyseblå alpacca. Så gjenstår det å se hvordan resultatet blir, og ikke minst NÅR det blir ferdig. Jeg har en skoleoppgave som skal leveres fredag, så kanskje til helgen igjen at det blir mer strikking da :)

Ellers får jeg holdt meg noenlunde oppdatert på dere andre, hva dere strikker, for jeg er grådig flink til å "bare sjekke" litt på andres blogger innimellom alt mulig annet. (utrolig fint å kombinere med røring i gryter, eller venting i bil..)

Ha en fin fin søndagskveld og en fin oktoberuke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar