fredag 31. august 2012

Spennende uke

Her har det vært en travel og spennende uke! Jeg har fått lappen på motorsykkel (weee!!), og begynt på studier på HiB.

På strikkefronten har det vært rolig, pga ommøblering her i heimen (bod skal bli "kontor", og dermed er det myyyyyye rot som må ryddes, og dette forplanter seg veldig merker jeg... ). Så det er vi ikke ferdig med. På toppen av det hele har vi fått en trassig 2 åring som plutselig har lakenskrekk og hyyyler i timesvis både på kvelden og om natten fordi hun IKKE vil sove! Håper det er en FORBIGÅENDE periode! eh, ja.. hvor var jeg?
Jo, strikking ja..
Jeg har hatt denne liggende en stund, men fikk somlet meg til å feste knapper  og skylt den opp igår.


Skjønner ikke hva det er med meg og knappehull.. de treffer jo ALDRI slik at det blir symmetri..

Det siste bildet her ble tatt fryktelig fort (for TENK om det plutselig skulle komme noen naboer og se hva jeg holdt på med...?! hehe), og dermed ligger ermet litt krøllet.. jaja. 

Litt fakta om genseren:

Oppskrift: Bestefartrøye i 2-tråds garn, Nøstebarn
Garn: rester av Nøstebarn sin 2 tråds (den mørkeste) og Isager merinoull (den lyseblå, rester fra Camomille sjalet mitt)
Hadde for lite av hovedfargen, så måtte spe på med det jeg hadde.
Størrelse: 4 år
Pinner: 2,5 og 3
Vekt: Oppskriften sier 120 g

Nå i helgen er mannen på guttetur, så jeg er alene med barna. Håper "lakenskrekken" avtar litt, og at vi får kost oss litt sammen! Så skal jeg kose meg med strikking, og litt rydding, på kveldene. Og så gleder jeg meg til å treffe igjen kollegaene mine mandag morgen, for nå er jo det en hel uke siden sist.. :)

Ha en strålende helg alle dere som titter innom!
klem fra Kristin

4 kommentarer:

  1. Kjempefin bestefartrøye!!!
    Da lider vi vel av samme knappehullsproblem, det blir nesten alltid noe rart med mine også, så jeg måtte smile litt av det du skrev... Siste runde hoppet jeg elegant over knappehullene på genseren jeg strikket...hmm, .se min gathering stripes ;o)
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Nydelig genser!
    Bare la naboene se! Godt å være litt sprø av og til, hva?

    SvarSlett
  3. Herlig bestefargenser, de blir jeg aldri lei! Og litt usymetrisk knappeplassering er vel bare sjarmerende, særlig på en barnegenser?

    Gratulerer med mc lappen, hurra! Og lykke til med 2-åringens sovevaner. Sånt kommer og går, vi får håpe det går raskere enn svint! Hva med å gjøre noen endringer rundt det å sove, bytte til stor seng (om dere fortsatt har sprinkel), eller flytte litt på den, sette inn en ny koselug nattlampe eller noe? Å bytte til stor gutt seng (og å fokusere på at det var det det var, enda det bare var en liten lav barneseng fra 60-tallet på 140 lengde... ) gjorde underverker med lillebror her i huset en periode han ikke ville legge seg...

    Håper du får en rolig fin helg! Med litt strikketid også.

    SvarSlett
  4. Nyyydelig denne var!! Kjempefin genser - og sjarmerende at knappene ikke sto helt beint syns nå eg - likte godt at knappene var ulike!!

    SvarSlett