søndag 17. februar 2013

Ashby sjal

Da fikk jeg endelig fullført et sjal som jeg har hatt liggene en gooood stund grunnet at jeg gikk tom for garn. Og overraskende nok (?) er det vanskelig å bestille ETT nøste i nettbutikker, for det blir plutselig så veldig dyrt med frakten. Så da måtte jeg vente til jeg skulle ha noe mer. Har bestilt sjalet som strikkekit hos strikkinnom.no .



Garnet er Hamelton Tweed i fargen som heter 12 Brun. Jeg gikk opprinnelig for en annen brunfarge, men den var de tom for, så det endte med denne fargen som dere ser. Bildet over gjengir fargen greit. Ikke min favoritt-brunfarge men tror jeg skal bli fornøyd likevel.
Ravelry link til oppskrift (farge og garninspirasjon) finner du her.

Oppskriften brukte jeg litt tid på å forstå, men når jeg først skjønte hvordan jeg skulle strikke det bølgemønsteret, så gikk det fort og greit. Jeg bestilte norsk oversetting, og da har jeg både oppskrift i norsk og engelsk utgave. Ganske greit å lese på begge to, for om en ikke skjønner det på den norske versjonen, så er det lett å forstå på den engelske versjonen (og motsatt). En ganske enkel oppskrift som ikke krever for mye, når du har forstått prinsippet. Sjalet har jeg blogget om før, da i innlegg med Ravelry-favoritter (fornøyd med å ha fullført 2/5 :) ).



Siden det ikke var så lett å ta bilde av sjalet på meg selv, ble det Lillesøster i dalmantinerkostyme som fikk æren av å være modell




Ønsker dere en fin søndagskveld og en fin ny uke!

5 kommentarer: