lørdag 9. februar 2013

Lille gåsunge

Det har vært stille herfra. Men det har likevel blitt LITT strikking, og noe blitt ferdig. Jeg kjøpte oppskrift av Rare rusk (som har en flott og inspirerende blogg som du finner her) for en tid tilbake, på vesten Lille Gåsunge, og den ble strikket i gave til min skjønne nevø som ble ett år nylig.



Jeg brukte Drops Alpakka, lyseblå, som jeg hadde liggende et par nøster av. Den faktiske fargen er et sted mellom den skarpe blå og den gråblå (siste bildet). Strikket den i str 1-2 år, og den passer sikkert 2 sesonger siden den er ganske stretchy og forholdsvis lang i modellen. Ble veldig myk og god! Tenker denne blir fin i mange farger.
Lillesøster insisterte på å ha den på, og da fikk jeg sett hvordan den så ut på en litt for stor kropp. 



Fin vest til både gutt og jente, som jeg garantert strikker igjen!

Ha en fin fin søndag!

7 kommentarer:

  1. Kjempefin vest! Knappene passet veldig bra til den, synes jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg hadde akkurat to knapper liggende, så ingenting er bedre enn det!

      Slett
  2. Denne er så fin! Strikket to av denne i fjor og jeg kommer sikkert til å strikke den igjen, jeg også.
    Drops alpakka er jo litt tynnere enn garnet i oppskriften. Gjorde du noen tilpasninger og hvor mye garn gikk det med til denne størrelsen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, jeg kommer nok til å strikke denne igjen jeg også.
      Jeg gjorde ikke noe tilpasninger til vesten. Og jeg husker ikke hvor mye garn jeg brukte, men det var ikke mye.. 2 nøster kanskje (eller var det 3?)? Glemte å veie den før den ble gitt bort.
      (hm.. kanskje jeg er nødt å skrive dette opp etterhvert, eller bli flinkere å blogge ting med EN GANG de er ferdig!)

      Slett
  3. Denne har jeg sett på flere ganger, nydelig vest! Flott farge valg også :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig!For en fin blogg du har! :) Masse hærlig inspirasjon!Hit kommer jeg tilbake :)

    SvarSlett