mandag 5. november 2012

Hals

Jeg har strikket 2 halser til barna. De ble veldig varm og god, da jeg brukte dobbelt garn - 1 tråd vanlig ull og 1 tråd alpakka. Så det skal jeg jammen gjøre igjen til andre plagg også, for de ble veldig lun og god.




Oppskriften er fra Nøstebarnboken. Den grå er strikket i barnestørrelsen med lysegrå Drops babymerino og Drops Alpakka. 
Den blå er strikket i voksenstørrelse med Lyseblå Drops merino og Isager alpakka. 
Den grå ble dermed mest lun, siden alpakkaen til Drops er tykkere enn Isager sin, så det er nok ideell kombinasjon til en deilig genser eller sjal!

Nå er jeg kommet dithen at jeg lurer på om jeg skal strikke noe julegaver, eller om jeg heller skal nyyte førjulstiden med egostrikk.. Hm... vi får se, vi får se! 

Ha en strålende uke!

3 kommentarer:

  1. De ser gode, varme og myke ut :-)

    SvarSlett
  2. Jeg sitter med det samme spørsmålet! Jeg tror løsningen blir egostrikk med julegaver innimellom :) Nøstebarnhalsen er bare helt super, det fine er at den passer leeenge!

    SvarSlett
  3. Kjempefine halser, høres ut som en deilig kombinasjon garn.
    Enkelt og fint!

    SvarSlett