torsdag 2. juni 2011

Litt lilla strikk

Kan vise noe av det jeg har strikket i det siste, og det har blitt en del lilla. Det er også mye kjekkere å strikke til jente, synes jeg, for det er så utrolig mye fine topper, kjoler osv. 

 Denne kjolen ble jeg veldig fornøyd med! Brukte utrolig lang tid på å forstå hvordan jeg skulle strikke det nederste stykket med både kast og knuter. Etter mange forsøk og mye tålmodighet, kom jeg på at jeg kunne jo Google dette, og da fikk jeg det veldig greit forklart og da ordnet alt seg :)

Kjolen er fra PT Design babyhefte nr 14, modell 1.
Brukte sandnes sitt bomullsgarn mandarin classic i en nyyyydelig farge. 
Har heldigvis masse igjen i fargen, så det blir nok noe mer i denne fargen etterhvert!


Dette var et veldig kjekt "vente på at babyen kommer"-prosjekt. Gikk kjapt å strikke selve drakten, det var forkantene som tok tid her. 
Dette er SandnesGarn sin oppskrift, Lanett baby 0812 0-4 år, designet av Lene Holme Samsøe. Brukte superwash. 
Den ble litt knapp i størrelsen, så fikk ikke brukt den så mye, dessverre.



Denne vesten er fra Myk Start, og har blitt brukt kjempemasse! Husker ikke hvilke garn jeg brukte, bare at det grå garnet var HELT IDIOTISK! Ikke godt å strikke med og ikke ble det fint heller for det ble alt for "hårete". Men uansett - vesten har blitt brukt mye! Den var veldig kjekk å strikke, lite montering, og noe jeg garantert vil strikke i barselgave til kommende jentebabyer!

Nå strikker jeg i lyseblått til en forandring, og ja.. forandring fryder :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar