søndag 21. april 2013

Ciao Bella!

Da er bladmønster-genseren ferdig, med unntak av montering av knapper som jeg ennå ikke har fått kjøpt.


Som alle andre strikkere der ute, har jeg også strikket Bella fra Babystrik på pinde 3 som har masse flotte mønstre av Lene Holme Samsøe. Nydelig mønster, som kan strikkes som topp, tunika, cardigan eller genser. Størrelsen går bare til to år, men siden den strikkes ovenfra og ned er den lett å tilpasse. Jeg har økt bare litt i siden, men mest på lengden på ermer og bolen.



Garn er Højlandsuld fra Garnudsalg.dk, minfarget og fin. Fargen heter Pebermynte. Har kun gått med i overkant av 100 gram, til en genser i ca str 4 år så denne genseren er veldig lett og tynn.
Garnet var litt tynt og uvant å strikke med i starten, pluss luktet pga olje, men etter vask ble det veldig mykt og godt og mer "loddent".

Blir definitivt ikke siste gang jeg strikker etter dette mønsteret!!

Ha en strålende søndag til dere der ute :)

11 kommentarer:

  1. Veldig frisk i mint! Snart fireåringen her har også fått seg en Bella, bladmønstre er en vinner i strikk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig en vinner. Må nok strikke noen flere varianter i flere farger. Den var herlig i rosa som du har strikket også! :)

      Slett
  2. Fin! Jeg liker fargen:) Heftet fins hjemme hos meg også, får vel komme igang med en bella snart;)

    SvarSlett
  3. Utrolig fin, min yndlingsfarge!!!
    Husker du hva fargen heter?
    Om du vil strikke den flere ganger, så må
    Vel jeg også prøve meg :))
    Nina ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, fargen er kjempeflott! Sjekket på ordren på garnet, og den heter Pebermynte. Vet ikke om de har inne fargen akkurat nå.. men du får heller gi en lyd om du er i beit for fargen, så har jeg mer igjen ;)

      Slett
  4. Oooh, fin farge! Det mønsteret står på lista her også, må bare bli ferdig med noe annet fra det heftet først ;)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fin farge! Jeg har også heftet, og har bella i mange varianter høyt på listen :) Kanskje øverst står faktisk teppet med bladmønster...

    SvarSlett
  6. Så flott farge!! Jeg holder også på med en Bella;)

    SvarSlett
  7. Så innmari fin genser! Jeg skjønner at "alle" strikker Bella for tiden, og jeg forstår jo hvorfor. Nydelig mønster!
    Fargen du har valgt var utrolig fin. Skikkelig frisk!

    SvarSlett
  8. Så fin og frisk farge, blir knall til sommeren! Jeg har en Bella på pinnene i oransje;)

    SvarSlett