mandag 29. april 2013

Gamle oppskrifter på nett

Jeg har blitt så fasinert av strikkekofter, og har fulgt med på på Liv's Lyst sin blogg om den store koftejakten.
Det ligger jo litt oppskrifter på nettsidene til både Sandnes garn og Dale garn, men det er ikke så veldig masse. Men etter å ha sett på Lene Hammertro sin blogg, så ble jeg litt giret... hun viser til ebøker på Nasjonalbiblioteket sine sider og HER er det jammen mye gamle mønstre å finne!! Anbefales virkelig!!


Bildet er lånt fra Nasjonalbiblioteket sin bok om feststrikk for barn

Feks HER finner du oppskrifter til feststrikk til barn (ja, litt sent ute til 17. mai i år, men kanskje til neste år?)
Eller HER finner du massevis av votteoppskrifter.
Det er massevis av kofte-mønstre og gensre også.. mye inspirasjon!

Her må jeg nok tilbringe litt mer tid ja...
Håper dere koser dere like mye som meg!

1 kommentar:

  1. Fantastisk vottebok! Der var feks Lerka- fuglevottene som jeg synes er så vakre, og mange andre.

    SvarSlett