lørdag 14. januar 2012

En enkel vest

..er vel ganske obligatorisk for oss strikkebloggere, så her er mitt bidrag. Ja, den lever opp til navnet sitt, og var veldig kjekk som tv-strikk. 

Ikke så lett å få bilde av frøkna, men oppskriften er fra PICKLES, garnet er Pickles soft superwashi fargen Plask (som er gått ut), strikket i str 3-4 år, veier ca 100 gram, to lilla knapper, strikket på pinne 5 i mangel på å ha pinne 5,5 i hus. Ja, det skulle vel være all infoen som trengs på vesten.

Faktisk har jeg en julegave jeg har glemt å vise frem - det var til bonus-niesen min. Nøstebarn sin tunika i str 5 år. Slik ble den seendes ut (når den ligger brettet) med stjernepynt. Liker godt fasongen på denne tunikaen. Har strikket en til Lillesøster også tidligere, og regner med at det blir flere av denne senere også.


Ellers er jeg godt i gang med baby-strikk nå, som jeg viste garnet til i forrige innlegg. Må skryte litt av garnet, som er en drøm å strikke med - Drops Baby Merino. Har knotet litt nå to kvelder, fordi jeg teller litt dårlig når jeg ser en god film (er filmen dårlig teller jeg myyye bedre.. hehe). Så nå skal jeg prøve å finne en dårlig film, så tellingen blir riktig og jeg slipper å rekke opp to ganger idag også..


Nå skal jeg nyte lørdagskvelden!! Håper dere også koser dere!

2 kommentarer:

  1. Her var det masse fint, ja. Og skal si du er produktiv for tiden...:-) Likte godt fargen plask, og syntes absolutt stjernen på tunikaen gjorde seg bedre en den heklede "blomsten"... Hehe...
    God klem til deg

    SvarSlett
  2. Den vesten er så fin, men jeg har ikke strikket den enda...helt ute av den klubben da;)
    Kanskje jeg skal få til en sånn vest i løpet av 2012;)
    Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett